Archiwum kategorii: Panel Administracyjny

FAQ: Jak zmienić sposób wysyłki powiadomień przez serwer SMTP ?

W PA -> Konfiguracja -> Powiadomienia E-Mail po kliknięciu na link Ustawienia możemy przełączyć sposób wysyłania wiadomości z funkcji Mail na SMTP. Wystarczy podać host, port (zazwyczaj 587), login, hasło – wszystkie te dane znajdziemy u hostingodawcy.

UWAGA: W przypadku problemów z podpięciem serwera SMTP od Gmaila należy jako host wpisać ssl://smtp.gmail.com zamiast zwykłego smtp.gmail.com oraz port 465 zamiast 587.

Opublikowano Instrukcja, Panel Administracyjny | Otagowano , | Możliwość komentowania FAQ: Jak zmienić sposób wysyłki powiadomień przez serwer SMTP ? została wyłączona

FAQ: Jak zmienić hasło do Panelu Administracyjnego ?

Hasło do Panelu Administracyjnego można zmienić na 2 sposoby:

  • korzystając z opcji „zapomniałem hasła” na podstronie logowania
  • będąc zalogowanym w PA -> Użytkownicy -> klikamy na swojego usera i u góry jest link Edycja danych
Opublikowano Instrukcja, Panel Administracyjny | Otagowano | Możliwość komentowania FAQ: Jak zmienić hasło do Panelu Administracyjnego ? została wyłączona

FAQ: Jak uruchomić mailing ?

Po stworzeniu wiadomości i zaimportowaniu grupy odbiorców w PA -> Mailing należy podpiąć crona według instrukcji > FAQ: Jak włączyć zadania cron-jobs ?

Jeśli wysyłamy wiadomość do dużej liczby odbiorców i dysponujemy porządnym serwerem możemy zwiększyć ilość wysłanych wiadomości za jednym wywołaniem skryptu w pliku /crons/cron-mailing.php – proszę zmienić funkcję:

cron_mailing();

na np:

cron_mailing(20);

gdzie liczba 20 oznacza 20 wysłanych wiadomości za jednym wywołaniem.

Uwaga: modyfikacja dostępna od wersji 1.5

Opublikowano Instrukcja, Panel Administracyjny | Otagowano | Możliwość komentowania FAQ: Jak uruchomić mailing ? została wyłączona

FAQ: Jak ustawić ograniczenie ilościowe dla wpisów w danej grupie ?

W PA -> Konfiguracja -> Grupy wpisów – podczas dodawania nowej jak i edycji istniejącej grupy można ustawić ograniczenie ilościowe wybierając z dwóch możliwości:

  • Ograniczenie maksymalne – powoduje że w formularzu dodawania strony dana grupa nie będzie możliwa do wyboru jeśli ilość dodanych wpisów do tej grupy przekroczyła ustawiony limit
  • Ograniczenie dzienne – powoduje że w formularzu dodawania strony dana grupa nie będzie możliwa do wyboru jeśli w ciągu ostatnich 24 godzin ilość dodanych wpisów (zarówno aktywnych jak i nieaktywnych) przekroczyła ustawiony limit

Powyższe funkcje są dobrym pomysłem jeśli nie radzimy sobie z moderacją coraz większej ilości przybywających z dnia na dzień wpisów – zwłaszcza darmowych. Dodający widząc że „nie załapał” się już na darmowy wpis być może skorzysta z opcji płatnej.

Uwaga: modyfikacja dostępna od wersji 1.5

Opublikowano Instrukcja, Panel Administracyjny | Otagowano | Możliwość komentowania FAQ: Jak ustawić ograniczenie ilościowe dla wpisów w danej grupie ? została wyłączona

FAQ: Jak włączyć sprawdzanie pisowni podczas moderacji ?

Jeśli przeglądarka której używasz do moderacji swojego katalogu posiada słownik i podświetla błędy ortograficzne lub gramatyczne (np. Mozilla FireFox) możesz w PA -> Użytkownicy -> klikając na swój login -> Edycja danych zaznaczyć sobie sprawdzanie pisowni. W takim przypadku w zakładce PA -> Grupy wpisów wszystkie błędne wyrazy w opisach i słowach kluczowych powinny być podkreślone na czerwono.

Uwaga: funkcja działa w oparciu o „trick” z textarea.

Opublikowano Instrukcja, Panel Administracyjny | Otagowano , | Możliwość komentowania FAQ: Jak włączyć sprawdzanie pisowni podczas moderacji ? została wyłączona

Jak w PayU przywrócić stary panel z platnosci.pl ?

Od pewnego czasu platnosci.pl są już częścią operatora płatności PayU a ten w swoim nowym panelu nie umożliwia stworzenia usługi płatności za kody jednorazowe importowane do serwisu klienta. Na szczęście w bardzo łatwy sposób można wrócić do starego (jak się okazuje bardziej rozbudowanego) panelu – wystarczy zalogować się pod adresem > https://www.platnosci.pl/paygw/adm/index.jsp

Opublikowano Instrukcja, Panel Administracyjny | Otagowano , , | Możliwość komentowania Jak w PayU przywrócić stary panel z platnosci.pl ? została wyłączona

FAQ: Jak w PA podpiąć płatności platnosci.pl ?

Uwaga: przed wykonaniem czynności opisanych w tej instrukcji zapoznaj się jeszcze z tą informacją!

Przede wszystkim tworzymy usługę płatności dla naszego katalogu w zakładce Moje sklepy -> Dodaj sklep

SMS: W swoim panelu wybieramy opcję z bocznego menu Moje sklepy -> klikamy na nazwę katalogu -> Lista punktów płatności a następnie Dodaj punkt płatności – obsługujący Platnosci Kody -> Platnosci.pl Kody – SMS Premium -> Nowa lista kodów -> następnie wypełniamy wszystkie potrzebne dane. W kolejnym kroku system wygeneruje nam usługę płatności w której musimy jeszcze wygenerować listę kodów używając do tego opcji Edycja kodów -> Wygeneruj dodatkowe kody. Po wygenerowaniu kodów używamy opcji Pobierz listę niewykorzystanych kodów (nie wysłanych do odbiorcy) a następnie PA -> Konfiguracja -> Grupy wpisów -> dodaj lub edytuj grupę -> na samym dole znajduje się opcja płatności -> wybieramy kody i wklejamy listę kodów. Uzupełniamy też pole informacyjne o płatności wpisując w nie numer i treść SMSa, koszt, link do regulaminu operatora płatności, obsługiwane sieci itd.. (więcej…)

Opublikowano Instrukcja, Panel Administracyjny | Otagowano , , , | Możliwość komentowania FAQ: Jak w PA podpiąć płatności platnosci.pl ? została wyłączona

FAQ: Jak skonfigurować proxy ?

Jeśli mamy problemy opisane w tym artykule możemy spróbować włączyć u siebie proxy. Aby to zrobić proszę w PA -> Konfiguracja -> Ustawienia główne -> przełączyć pobieranie treści na curl i w niżej zamieszczonym polu wpisać adresy/IP proxy.

System proxy w SEOKatalogu obsługuje zarówno połączenia bezpośrednie jak i pośrednie. (więcej…)

Opublikowano Panel Administracyjny | Otagowano , , | 7 komentarzy

FAQ: Jak zrobić by wpis jeśli nie został przedłużony po upływie określonego czasu był na stałe usuwany z katalogu ?

Taką funkcjonalność możemy stworzyć półautomatycznie. W PA -> Konfiguracja -> Grupy wpisów – tworzymy sobie prywatną (czyli widoczną tylko dla admina) grupę DO USUNIĘCIA

Następnie w grupach z których wpisy przy braku przedłużenia mają być usuwane ustawiamy pola ilość dni i grupę alternatywną na wcześniej utworzoną DO USUNIĘCIA

Raz na jakiś czas przy moderacji nowych wpisów możemy w ten sposób wygasłe wpisy usunąć ustawiając dodatkowo jako powód informację o „braku przedłużenia wpisu”.

Opublikowano Instrukcja, Panel Administracyjny | Otagowano | 1 komentarz

FAQ: Jak włączyć cachowanie miniaturek na własnym serwerze ?

Podobnie jak cachowanie stron możemy włączyć w PA -> Konfiguracja -> Wygląd -> Cache miniaturek – dzięki temu miniaturki będą pobierane z naszego serwera a nie z serwera operatora np. ShrinkTheWeb – dzięki temu oszczędzamy cenny transfer a co za tym idzie pieniądze za konta premium. Aby włączyć cache:

Po stronie katalogów korzystających z cache miniaturek w PA -> Konfiguracja -> Wygląd definiujemy:

  • Adres domeny podpiętej do serwera na którym będziemy trzymać miniaturki (proszę pamiętać o tym że adres musi kierować do pliku thumbs.php?url=)
  • Unikalny kod – wpisujemy sobie tylko znany wymyślony kod we wszystkich katalogach w których będziemy chcieli korzystać ze swojego cache.

Jeśli chcemy aby wszystkie katalogi korzystały z tego samego serwera z cachem miniaturek to wszędzie wpisujemy te same dane

Po stronie serwera gdzie będzie przechowywany cache miniaturek kopiujemy pliki z paczki instalacyjnej/aktualizacyjnej:

  • cache-thumbs/*
  • includes/license.php

Następnie w pliku cache-thumbs/config.php wypełniamy zmienne konfiguracyjne w tym najważniejszą zmienną „code” do której kopiujemy wcześniej zdefiniowany unikalny kod.

Opublikowano Instrukcja, Panel Administracyjny | Otagowano , | 9 komentarzy